Quen non ten interese por saber o tempo que vai facer ao día
seguinte? Poderei levar a minisaia ou terei que poñer a gabardina?
Neste obradoiro realizado por alumnos de 4º de E.S.O para
nenos de 5º e 6º de primaria, e executado na clase de tecnoloxía, os nenos e
nenas poderán descubrir os segredos máis ocultos da meteoroloxía.
Os encargados deste obradoiro dividíronse en 5 grupos de 3
ou 4 persoas. En cada grupo trátase un tema distinto co mesmo punto de partida
(a meteoroloxía).
O primeiro equipo trata de amosar que o aire pesa, algo no
que no noso día a día non adoitamos reparar. Para isto deseñaron unha maqueta
feita con perchas e globos simulando unha balanza. Nun lado hai un globo con
aire e no outro un sen aire. Co experimento descubrimos que o lado do globo
cheo de aire se inclina máis que o outro, polo que queda demostrada a hipótese
de partida.
No segundo equipo os ponentes ensinan ao público
o que teñen que ver as precipitacións co clima, e as características dos
diferentes patróns climáticos. Para isto idearon uns experimentos nos que
empregan auga, colorante, un globo terráqueo e tubos de ensaio, todo isto co
obxectivo de explicar a diferenza de precipitacións dun lugar a outro cun
sinxelo experimento: con xeringas, enchen o tubo de ensaio dependendo do que
chovera ou chova en cada lugar en mililitros.
Os integrantes do terceiro equipo ensínanlles aos
máis cativos como funciona unha estación meteorolóxica, para que serve e as
súas partes, que é un papaventos e cal é a súa función
Para finalizar a actividade os nenos fan o seu
propio papaventos caseiro feito con madeira, paus de madeira, palliñas e
cartón.
Seguindo a nosa ruta polo obradoiro atopamos un
equipo que conta cun mapa meteorolóxico no que a memoria é a principal
ferramenta que precisaremos. Nel realízase un xogo no que teremos que lembrar
localizacións anteriormente marcadas polas rapazas con símbolos de temática
climatolóxica. Elixiron este tema porque lles parecía que o tema podía ser
didáctico e entretido á vez.
Xa finalizando o percorrido, chegamos ao último
equipo, cun xogo de mesa similar á oca con temática do polo norte e sur. Tras
unha breve explicación, os nenos e nenas responderán preguntas sobre os polos
para poder avanzar, e o primeiro en chegar ao fin do taboleiro gaña. Para elaborar o xogo empregaron papel, madeira
e chinchetas. A súa elección baseouse na súa preocupación no cambio climático
intentando así concienciar os nenos e nenas mediante un xogo que inclúe
preguntas sobre o tema
No hay comentarios:
Publicar un comentario